Úpravy motorů

Aktualizováno 16. Leden 2014

AUTO MUSÍ NEJDŘÍVE DOBŘE JET A POTOM AŽ VYPADAT

 

V základním provedení úpravy motoru se jedná o úpravu hlavy válců, sacího potrubí, výměnu vačkového hřídele, dokonalého vyvážení rotačních částí motorů a úpravu karburátoru, respektive řídící jednotky u verzí se vstřikováním paliva.

Upravené sací a výfukové kanály hlavy válců a sacího potrubí zvyšují dopravené množství směsi do válců a tím hodnotu točivého momentu motoru.

Nový tvar sacích a výfukových palců vačkového hřídele upravuje charakter křivky průběhu točivého momentu a výkonu v závislosti na otáčkách motoru. Požadovaný průběh křivky točivého momentu a výkonu je dále docílen přesným načasováním ventilového rozvodu a odlehčením sacích i výfukových ventilů za současného zlepšení jejich hydraulických vlastností.

Vyvážením klikového hřídele a setrvačníku s přítlačným talířem spojky ve dvou rovinách se docílí nejen klidnějšího chodu v celém režimu otáček, ale jak bylo prokázáno a ověřeno na závodních motorech, také prodloužení životnosti ložisek a hlavně v neposlední řadě rovněž životnosti klikového hřídele. Takto dokonalým vyvážením lze dosáhnout zvýšení výkonu motoru až o 3-4%.

 

VIDEO - vyvážení klikové hřídele se setrvačníkem

 

Úprava karburátoru u karburačních verzí eventuálně řídící jednotky u verzí se vstřikováním paliva je nezbytným doplňkem, neboť optimalizuje dodávku paliva a hodnoty předstihu zážehu (u verzí se vstřikováním paliva) k výše popsané úpravě motoru.

Úpravy motoru rozlišujeme na:

  • Komerční úpravu, která představuje zvýšení výkonu motoru o 8-12kW (dle typu vozidla) a příslušenství,
  • TOP úpravu, která zvyšuje jmenovitý výkon motoru o 10-24kW, dle typu vozidla a použitého dalšího nabízeného příslušenství,
  • soutěžní a závodní úpravy dle technického zadání zákazníka.

Samostatnou kapitolou je úprava motoru TOP za současného zvýšení zdvihového objemu motoru (dosahuje se zvětšením vrtání válců, někdy kombinací zvětšení vrtání i zdvihu pístu).

 

V případě požadavku zákazníka na úpravu motoru je nezbytné pro její návrh a vývoj dodat následující údaje:

  1. pro jaký účel má být motor upravován (běžný provoz, rallye, sprinty, autokros,...)
  2. jaký je požadovaný nárůst výkonových parametrů po úpravě,
  3. případně cenový limit (souvisí s bodem 2 – pro nejvýkonnější motory jsou použity speciální díly vyráběné na zakázku)

oddelovac upraveny

jmeno

Ing. Tomáš Mück - vývojové práce, technické dotazy
Ing. Petra Mücková - objednávky, fakturace, technické dotazy
Ing. Richard Mück - vedoucí mechanické dílny, technické dotazy

ic

TOMMÜ motor tuning s.r.o. 
IČ: 27854655; DIČ: CZ27854655; 
společnost zapsána v OR vedeném u KS Ostrava oddíl C/31784

oddelovac upraveny

adresaButovická 802, 742 13 Studénkaemailtommutuning@email.cz telefon+420 556 401 606