Programování řídících jednotek

Aktualizováno 05. Září 2017

Nenávratně je za námi doba, kdy po úpravě hlavy válců a výměně vačkové hřídele, tzn. po provedení mechanické úpravy motoru stačilo k optimalizaci dodávky paliva a předstihu zážehu přetryskovat karburátor a upravit charakteristiku odstředivé regulace rozdělovače. V dnešní době jsou jak dodávka paliva tak nastavení předstihu zážehu řízeny centrálně řídící jednotkou.

MOTOR MÁ TAKOVÝ VÝKON, KOLIK VZDUCHU DOKÁŽE ZPRACOVAT

 

Atmosférické motory:

Základem úpravy - zvýšení výkonu - atmosférického (nepřeplňovaného) motoru je tzv. mechanická úprava. Tzn. úprava hlavy válců (sacích a výfukových kanálů, tvarů spalovacích prostorů, stupně komprese), návrh nové vačkové hřídele se změněným časováním, event. úprava rotačních dílů (odlehčení a vyvážení) a dílů vykonávající vratný přímočarý pohyb za účelem zlepšení mechanické účinnosti motoru.

Úprava map dodávky paliva, předstihu zážehu, posun omezovače otáček, atd. považujeme za nezbytný doplněk mechanické úpravy motoru.

 

Přeplňované motory:

Přeplnění motoru umožní zvýšit dodávku čerstvého vzduchu do motoru bez mechanických úprav, a to zvýšením plnícího tlaku. Toto je zásadní rozdíl oproti atmosférickým motorům a je to také důvod, proč jsme schopni razantním způsobem zvyšovat výkon přeplňovaného motoru bez mechanických úprav, tedy pouze tzv. „chiptuningem".

oddelovac upraveny

jmeno

Ing. Tomáš Mück - vývojové práce, technické dotazy
Ing. Petra Mücková - objednávky, fakturace, technické dotazy
Ing. Richard Mück - vedoucí mechanické dílny, technické dotazy

ic

TOMMÜ motor tuning s.r.o. 
IČ: 27854655; DIČ: CZ27854655; 
společnost zapsána v OR vedeném u KS Ostrava oddíl C/31784

oddelovac upraveny

adresaButovická 802, 742 13 Studénkaemailtommutuning@email.cz telefon+420 556 401 606