6 nebo 8 kanálů pro TAZky?!?
V posledních měsících nás oslovilo několik našich i potenciálních zákazníků s dotazem, jestli máme v nabídce a pokud ne, jestli uvažujeme, o stavbě motoru TAZ s použitím 8-mi kanálové hliníkové hlavy Škoda Favorit-Felicia. Vzhledem k tomu, že se dva takovéto motory používají v Moravskoslezské lize – tedy v lokalitě sídla naší firmy – nemohla se nám tato problematika již dříve vyhnout.
V našich úvahách jsme se dostali již tak daleko, že jsme na jednu misku vah dávali potřebu dalšího zvýšení výkonových parametrů a na druhou misku finanční náklady spojené se stavbou takového motoru. Z tohoto pohledu vychází stavba motoru s hliníkovou hlavou velmi nepříznivě, tzn. že nárůst výkonových parametrů je v poměru k nárůstu výrobních nákladů velmi nízký.
Důvody, pro které jsme se doposud nerozhodli ke stavbě motorů TAZ s hliníkovou hlavou:
zisk výkonových parametrů není ani zdaleka úměrný výrobním nákladům, jedním z našich motto při vývoji motorů je „využít peníze zákazníka co nejefektivněji"jedná se o hybrid poskládaný z motorů dvou různých automobilek,domníváme se, že takováto úprava není regulérní (na mnoha ligách jsou tyto hybridy zakázané),u našich zákazníků, kteří používají nejvýkonnější verze motoru TAZ, jsme nikdy z jejich strany nepozorovali požadavek na další navýšení výkonových parametrů, ba naopak se tito zákazníci shodují v názoru, že „více už skutečně není třeba",posledním a jedním z nejzávažnějších důvodů je skutečnost, že motorů ze starých tisícdvěstětrojek na vrakovištích rychle ubývá a nové díly již prakticky neexistují.
Výše zmíněné argumenty nás navedly k myšlence nasměrovat úsilí vývoje nového hnacího agregátu pro PS zcela jiným směrem.
![]() |
Ing. Tomáš Mück - vývojové práce, technické dotazy |
![]() |
TOMMÜ motor tuning s.r.o. |
Butovická 802, 742 13 Studénka |
|
+420 556 401 606 - dílna, technické dotazy +420 604 487 263 - eshop, fakturace |