Kované ojnice
Pro vybrané typy spalovacích motorů jsme do naší nabídky zařadili sportovní ojnice vyrobené zápustkovým kováním. Jedná se především o oblíbené veteránské motory, pro které již nejsou dostupné náhradní díly. S ohledem na maximální životnost a mechanickou účinnost motoru jsme pro Vás vyrobili sportovní ojnice, které zaujmou nejen svou funkčností ale také designem.
Bližší informace včetně cenové nabídky naleznete v dokumentech níže.
V případě zájmu můžeme nabídnout zakázkovou výrobu ojnic na Vámi vybraný motor (platí při odběru min. 100 kusů).
1. KOVANÉ OJNICE PROFILU "H"
TAZ (Škoda 1203)
- Ojnice profilu „H“ dostupné ve dvou délkách: 160mm (sériová délka), 156mm.
- Optimalizovaný tvar ojnice (vyosení) pro použití v motorech se zvětšeným vrtáním válců.
- Použita vysoko-pevnostní houževnatá ocel s pevností v tahu více než 1100MPa (na sériových ojnicích naměřeno 590MPa).
- Zhotoveno metodou zápustkového kování - nikoliv volně kované.
- Hmotnost každé ojnice snížená až o 90g oproti sérii.
- Hmotnost 4ks ojnic v sadě ±1g.
- Lze objednat vč. dodávky ložiskových pánví (originál až IV. výbrus).
Prospekt včetně cenové nabídky ke stažení zde: CZE
2. KOVANÉ OJNICE PROFILU "I"
Škoda 130LR&RS
- Ojnice profilu „I“ délky 139mm (proti sérii prodloužená o 6mm).
- Nabízíme pro průměr pístního čepu 18mm nebo 20mm.
- Konstrukce ojnice umožňuje axiální vedení v pístu nebo v KH.
- Vhodná pro KH se zdvihem 72mm (Škoda 130) i 78mm (Škoda Fabia).
- Použita vysoko-pevnostní houževnatá ocel s pevností v tahu více než 1100MPa (na sériových ojnicích naměřeno 760MPa).
- Zhotoveno metodou zápustkového kování - nikoliv volně kované.
- Hmotnost každé ojnice nižší až o 45g než série (i přes navýšenou délku ojnice).
- Hmotnost 4ks ojnic v sadě ±1g.
- Dimenzovány na 9000 ot.min-1.
- Použity pevnostní ojniční šrouby ARP2000.
- V rámci objednávky možnost dodávky ložiskových pánví.
Návrh byl konzultován s technickým komisařem AČR, ojnice proto splňují aktuální technické předpisy.
Prospekt včetně cenové nabídky ke stažení zde: CZE a ENG.
Tatra 87
- Délka ojnice shodná se sériovou ojnicí (182mm).
- Variabilní vývrt velkého oka pro průměr ojničního čepu 53-56mm (lze vyrobit přesný rozměr dle požadavku zákazníka).
- Použita vysoko-pevnostní houževnatá ocel s pevností v tahu více než 1100MPa (na sériových ojnicích naměřeno 620MPa).
- Zhotoveno metodou zápustkového kování - nikoliv volně kované.
- Hmotnost každé ojnice snížená až o 250g oproti sérii.
- Hmotnost 8ks ojnic v sadě ±1,5g.
- Konstruováno pro použití moderních tenkostěnných ložiskových pánví (lze přiobjednat).
![]() |
Ing. Tomáš Mück - vývojové práce, technické dotazy |
![]() |
TOMMÜ motor tuning s.r.o. |
Butovická 802, 742 13 Studénka |
|
+420 556 401 606 - dílna, technické dotazy +420 604 487 263 - eshop, fakturace |